Yasmin.
SITE ABOUT ENTRY LINKS STUFF
Jenjalann
Wednesday 2 January 2013 • 07:00 • 0 comments
Assalamualaikum .

Penggggg ! "woi kau bunuh laki tu ! lari lari lari !" → "kejapp ! aku nak bunuh raksasa nie !" sambil mengacukan senapang .

Mak : Minnnnn , Bangunnnn ! Lapar dah nie , siap mandi kita makan kat luar !

Aku : Makk ! Kenapa mak kejut nie ? Aduhhh ! saat saat genting nie !

Mak : Jangan kejut apa ! Bangun lahh , mandi ! Orang nak pegi makan .

Dengan perasaan malasnya aku terpaksa jugak mencapai tuala and terus masuk toilet tak pandang kiri kanan . Mata mmg tak boley bukak masa tu . Sampai je dalam toilet , gantung tuala . Cuba nak bukak mata sambil pandang cermin . Mata aku punya merah nauzubillah macam orang isap dadah je kan . Padahal tidur lambat sikit jepon . After mandi , terus pakai baju bagai gerak pegi IOI Mall . Semua mcm nak makan apa nie . Then berhenti tengah jalan and pikir . Masa dalam kereta tu taknak pulak pikir kan . Semua rancak berborak pasal nak makan apa pun takda dalam otak . Orang yang nak lalu semua mcm buat muka apahal berhenti tengah jalan nie , nak sembang gi tepi lah kan . So kiteorang decide pergi makan Kenny Rogers . Kenyang tak kenyang tolak tepi , asalkan kau makan . Then sambil sambil tengok menu tu ada abang nie datang nak ambik order . Aku rasa kalau kau yang jadi waiter tu pun terkejut dengan apa yang diorang order . Dia punya order taknak kalah . Bila makanan dah sampai , masing masing termenung sebab kekenyangan senak bagai . Muffin take away je sebab dah tak larat nak telan masa tu .

Sementara nak tunggu iyen pergi main kuda yang kena titik sampai rm3 tu , mak cakap nak beli baju . Dia punya fesyen kemain . Dengan warna terang terang dia pilih baju . si intan dok sebok layan iyen masa tu . Ayah dah tentu keluar pergi isap rokok . tah apa yang sedapnya sampai nak membahayakan kesihatan kan . nasihat mcm mana pun tetap tak boleh pakai . Kalau anak dia nasihat , lagi dia buat pekak telinga selamba badak dia je kan . Lepas iyen dah selesai main kuda , mak pun dah beli baju terus mak call ayah cakap kiteorang nak jenjalan nie . Nak cari inner baju warna hitam sebab nnt bila dah start sekolah , takkan kau pakai tudung then nak free hand mcm tu je kan . Then tinggal warna purple , pink , biru , hijau . K cedih . Satu hal lagi nak cari kat tempat lain and mesti lain hari punya . Then kiteorang pun keluar nak pergi parking lot , masa tu pulak hujan kan . Dah kau dekat dalam mall , mana nak tahu hujan ribut taufan bagai . Sebagai seorang suami dan ayah yang bertanggungjawab , dengan gigihnya dia pergi berlari nak pegi ambil kereta . kiteorang tunggu dekat depan pintu . Sampai sampai je , aku lari dulu nak masuk kereta , aku punya kelam kabut mmg nak suruh orang terajang belakang aku , tak reti nak sabar masuk dalam baby car .

Then kiteorang pun terus pergi ke kedai mak . Sampai sampai je , terus cari pekerja mak yang hilang tu , boleh pulak dia tinggalkan mak punya istana nie sorang sorang . Orang datang curi rompak ke mcm mana pulak kan . tak pasal pasal istana tu diperkosa . Then pekerja mak dengan takda muka bersalah nampak kiteorang tertenggek cekak pinggang depan kedai tu terus masuk dalam kedai . tah mana dia pergi malas nak tanya . Bagi aku , tu mmg kebiasaan untuk dia . dah habit nak buat mcm mana . Kadang kadang kau datang kedai tengok dia hilang , punya lah gigih cari dia mana dia pergi kan . sekali dia tengah tidur dekat surau . Surau dengan kedai kalau sejengkal takpa lah . nie nak pergi ke surau je dah mengambil langkah kaki yang banyak . Lagipun orang ke surau nak solat , dia bantai tidur dekat situ pula kan . Orang datang nak beli pun , dia boleh lepak dengan makcik kedai yang ada cucu dua tu . Macam dia tauke , mak pekerja . Dah pernah dipecat pun masih perangai mcm tu lagi . mak punya kesian dekat dia nak bagi anak mak dia makan semua , bagi dia kerja balik tapi dia punya perangai nauzubillah sakit je hati aku tengok .

Tetiba masa tu perut nie sakit . Tandanya apa ? Tandanya nak berak lah . Aku pun ajak iyen pegi tandas sekali suruh dia pergi kencing siap siap karang dah balik dari tandas , dia tetiba nak kencing mmg takda keje aku nak layan dia . Masuk masuk tandas , bau hancing , bau taik , bau muntah . rasa mcm nak bergaduh je dalam tandas tu . nak berak pun dah tak selera . Aku pun masuk lah tandas nombor 4 nie . mmg peberet aku lah masuk tandas nombor 4 tu sebab apa pun aku tak tahu . tiap kali datang sana , mesti akan masuk tandas nombor 4 . maybe tu yang paling bersih , wangi , cantik and selera kot . Bukan selera nak makan nak jilat jilat tandas tu tapi selera yang buat kau selesa nak berak atau nak kencing dekat situ . iyen dah mmg tentu masuk tandas nombor 5 . aku tak tahu apa yang special dalam tandas tu sbb selama 12 tahun kedai mak dekat situ , aku tak pernah pun masuk tandas nombor 5 . Aku pun bukak lah pintu tandas nombor 4 tu . IT WAS LIKE BULLSHIT ! Dengan taik bertakung dekat situ . Entah makcik mana tak reti nak flush lepas dah melepaskan iyak iyak tu . Aku terus keluar buat muka macam haram dekat situ . Nak taknak aku bukak jugak pintu tandas nombor 3 . Rupanya tandas nombor 3 nie lagi bersih dari tandas peberet aku tu . aku pun bukak apa yang patut , sebelum nak cangkung tu aku boleh terbayang ada orang kencing berak and taik bertakung jugak dekat situ . terus aku cankung bawah kencing je . Hancur harapan aku nak melepaskan iyak iyak dekat situ , bukan hancur je malah lebur sekali . Takda selera aku rasa nak muntah dalam mulut iyen je masa tu . Perut and tempat iyak iyak nie pulak suka memilih kan . Kalau boleh tandas rumah baru dia nak keluar . aku pun jenis yang suka pikir panjang . mmg ngam la tu .

Malam tu , kakak tetiba datang kedai mak ajak tidur rumah dia sbb dia nak suruh aku dngn intan teman dia pergi TS esok nak beli beg sekolah untuk cousin kiteorang . Tak padan dengan darjah dua nak pakai beg kpop bagai . Siap pilih nak beg T-Ara . Sekali aku cepuk apa pun tak dapat . Kalau aku boleh dimaafkan lagi laa kan pakai beg CN Blue and dah besar dari dia . Aku rasa budak budak dalam sekolah dia tu semua muka ayu ayu , handsome handsome baik pakai beg Swan , Power rangers yang mak diorang beli . Kau pakai je lah apa yang aku beli . Murah mahal nasib kau , asalkan boleh isi buku dalam beg tu . Kemain mewah baru darjah dua dah dapat beg kpop bagai nie kan . Lastly dia beli beg girls generation sbb beg T-Ara dah habis masa tu . Dia tu asalkan pink . semua benda nak pink . Kalau boleh dia punya lepas makan then keluar yang iyak iyak tu pun dia nak warna pink . Zaman aku punya lah cedih kan , beg nak bawak buku pergi sekolah pun pakai beg plastik je . k ini bohong . Then malam lepas dah pergi TS tu , mak datang ambil . boleh pulak pukul 1 pagi dia ajak pergi makan capathi . Orang semua dah tidur , nak bangun buat breakfast untuk anak dia nak pergi sekolah nnt , kiteorang bantai makan capathi , roti telur , naan cheese bagai kat situ . Balik lepas makan , terus siap siap barang nak sekolah untuk esok . Bingai tak aku ? Orang semua dah siap pukul 8-9 , aku pukul 3 pagi baru nak siapkan barang barang and iron baju masa tu . Dalam pukul 5 pagi mcm tu baru lah aku boleh lelapkan mata aku . Mata nie mengada ngada sungguh macam tuannya .


Agak agak , jamban rumah korang ada tak taik mcm nie and bila dia bertakung dia akan bertukar kepada warna pink ? 



PASTFUTURE
MY WORDS;
Hey you , yeah you . No , not you . That other one . You right there ? Yes you . My name is Yasmin. Already forteen years old and now stay in Malaysian.



back to default bg
GIVE ME YOUR WORDS;

"



OTHERS;

>> Our Anniversary
date : 24 March 2013
at:6.37pm


>> YongHwa's Birthday
date : 22 June
at: 12am


>> My Birthday
date: 8 December
at: 12am